… کریمی صارمی، شیوه برپایی این نمایشگاه را شیوه نوین و مهم از تازه‌‏ترین شیوه های برگزاری نمایشگاههای معاصر جهان خواند و اضافه کرد: تعدادی از آثار این نمایشگاه نیز به تازگی در نمایشگاه عکسهای مطبوعاتی جهان موفق به دریافت جایزه شده‌‏اند. … اصل خبر

زمانی که فراخوان نمایشگاه بام شکسته بم منتشر شد سایت عکاسی سوالاتی را مطرح کرد و نسخه ای از آن را برای اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی فاکس نمود تا جواب آن را منعکس نماید که البته تا کنون بی جواب مانده .
اگر چه مهلت سه روزه فراخوان تمدید شد اما کماکان تمامی آن سوال ها به قوت خود باقی است.
و سوالات بسیار دیگری هم مطرح است که از همه مهمتر می توان به نقش انجمن صنفی عکاسان مطبوعات اشاره نمود در تمامی خبر ها برگزاری این نما یشگاه با همکاری انجمن صنفی عکاسان مطبوعات مطرح شده است اما تا آنجایی که ما می دانیم انجمن صنفی هیچ گونه نقشی در برگزاری این نمایشگاه نداشته و فقط مسئولیت جمع آوری آثار بر عهده دبیرخانه انجمن گذاشته شده است. چگونه است که انجمن صنفی در دوسالانه عکس ایران که بدون همکاری آن برگزاری می شود درخواست حضور نماینده دارد و از طرف انجمن نماینده ای در انتخاب آثار حضور می یابد اما در نمایشگاهی که عنوان با همکاری انجمن صنفی را با خود همراه می کند هیچ نقشی ندارد !
آیا بهتر نبود به جای استفاده از نام انجمن صنفی عکاسان مطبوعات از نام آژانس عکس ایران استفاده می نمودید؟
سایت عکاسی از دبیر محترم این نمایشگاه استدعا دارد به منظور آشنایی جامعه عکاسی ایران با «شیو ه های نوین و مهم جهانی» برگزاری این نمایشگاه اطلاعات بیشتری را ارائه نمایند و چگونه نمایشگاهی با این حجم عکس و شرکت کننده فقط توسط «کارشناسان و صاحب نظران عکاسی» ارزیابی شده و هیچ لزومی به اعلام اسامی این بزرگواران نیست.

با تشکر از وبلاگ عکاسباشی