مردم؛ عکس‌های دسته جمعی

زمانی که سعی کردید تا یک جمع بیش از سه نفر را عکاسی کنید و آنها را شاد و خوشحال به تصویر بکشید، متوجه خواهید شد که چرا عکاسان حرفه‌ای دستمزد کلانی برای پرتره‌های گروهی طلب می‌کنند. گرفتن یک عکس خوبِ دسته جمعی کار ساده ای نیست. اگر شما با جمعی از دوستان و یا اعضای فامیل به مسافرت بروید این تجربه را امتحان خواهید کرد.

mail.jpg

یک عکس دسته جمعی با همسفران 

سعی کنید تا خلاقیتتان را برای تهیه یک عکس دسته جمعی با حالت‌های طبیعی به کار ببرید. از به خط کردن آنها در یک صف بپرهیزید. آنها را دور یک میز جمع کنید و یا از آنها بخواهید روی یک تپه ی چمنی بنشینند.
می‌توانید بهترین و طبیعی ترین حالت‌های آنها را زمانی که برای عکس آماده می‌شوند ثبت کنید. حتی می‌توانید با مطرح کردن خاطره‌ای که در سفر اتفاق افتاده، جمع را به حرف زدن و یا خندیدن وادار کنید.

1_2.jpg

نمونه‌ای از یک عکس دسته جمعی خوب

نور در عکس‌های دسته جمعی بسیار مهم است چرا که چهره‌ها باید قابل تشخیص باشند. پس از گروه بخواهید در زیر سایه یک درخت و یا ساختمان دور هم جمع شوند. در غیر این صورت از فلاش مستقیم برای برطرف کردن سایه‌های پرکنتراستِ روی صورت استفاده کنید.
از لنزها واید برای عکس گرفتن از تعداد بیشتر سوژه در یک عکس استفاده کنید و  از پشت زمینه‌های شلوغ پرهیز کنید.

مردم در زمان کار
عکاسی از مردم هنگام کار، ما را با فضای انسان های دیگر نقاط دنیا آشنا می‌کند. این عکس‌ها بهتر از تصاویر یک منظره نماینده یک منطقه خواهند بود. از مردم برای ورود به محل کار و عکاسی اجازه بگیرید.
بوید نورتن عکاس ایست که کشورهای زیادی را در سرتاسر دنیا عکاسی کرده است. وی معتقد است مردم اگر بدانند شما به کارشان علاقه نشان می‌دهید مهارت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند و فضای خوبی برای عکس گرفتن به وجود می‌آورند و در حین کارکردن رفته رفته حضور دوربین را از خاطر می‌برند. در نتیجه شما می‌توانید عکس‌های بسیار طبیعی و جالبی تهیه کنید.
به همین دلیل نوتن می‌توانست به هشت زبان برای عکاسی از کار کردن افراد اجازه بگیرد. گاهی شما می‌توانید با ایما و اشاره همراه با لبخند نیز رضایت فرد را برای عکس گرفتن جلب کنید.

mail2_1.jpg

سعی کنید از سوژه در حالت‌های طبیعی  و با محیطش عکاسی کنید.

از دست‌های افراد با اشیایی که به کارشان مربوط است عکس بگیرید و یا اگر پشت زمینه خوبی وجود داشت با استفاده از لنزهای واید سوژه را در محیط عکاسی کنید. تا حد امکان سریع کارتان را تمام کنید چرا برهم زدن ابزارها و یا حضور زیادتان ممکن است از حوصله سوژه خارج باشد. از نورهای طبیعی استفاه کنید و اگر میزان نور کم بود ISO دوربین را بر اعداد بالاتر تنظیم کنید.

04_2.jpg

آشپز هندی در حال تهیه خمیر نان

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

منبع­