به منظور ثبت زیبایی‌ها و جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌های گوناگون سازندگی و پیشرفت مادی و معنوی و جلوه‌هایی از توانمندی‌های حاصل شده در دوران ۳۰ ساله انقلاب اسلامی، خانه عکاسان ایران دومین جشنواره عکس ما می‌توانیم را برگزار می‌کند.
پس از گذشت یک سال از اولین دوره جشنواره عکس ما می‌توانیم با استعانت از خداوند متعال و همراهی بی‌دریغ هنرمندان و اساتید، خانه عکاسان ایران دور دوم جشنواره عکس ما می‌توانیم را به منظور ثبت زیبایی‌ها و جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌های گوناگون سازندگی و پیشرفت مادی و معنوی و جلوه‌هایی از توانمندی‌های حاصل شده در دوران ۳۰ ساله انقلاب اسلامی برگزار می‌کند. در ذیل موضوع جشنواره به سر فصل‌هایی همچون مدال آوری جوانان در عرصه‌های علم، ورزش و … شکوفایی آنان، حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، ساخت و ساز و سازندگی برای پیشرفت و سازندگی و دستیابی به فن‌آوری‌های نوین صیانت از آنها می‌توان اشاره کرد.
به طور کلی عکس‌هایی مد نظر برگزار کننده است که نشانه‌هایی از زندگی، امید، تلاش فردی و جمعی همکاری و تعاون در پیشرفت‌های معنوی، اخلاقی و مادی یا هر کدام از این موارد به گونه‌ای در آن متمایز باشد.
جشنواره عکس ما می‌توانیم بازتاب جلوه حضور جوانان، مردان و زنان با ایمانی است که عاشقانه و عالمانه در ساخت تمدن اسلامی حضوری موثر و فعال دارند.

جوایز
نفر اول: دیپلم افتخار و ده میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: دیپلم افتخار و هشت میلیون ریال جایزه نقدی
نفرسوم: دیپلم افتخار هفت میلیون ریال جایزه نقدی

گاهشمار جشنواره
آخرین مهلت شرکت در جشنواره ۳۰ آذرماه ۱۳۸۷
داوری و اطلاع‌رسانی دی ماه ۱۳۸۷
برگزاری نمایشگاه و افتتاح جشنواره و اهدای جوایز بهمن ماه ۱۳۸۷

داوران
دکتر محمد ستاری، علیرضا کریمی صارمی، رسول اولیاءزاده

آیین‌نامه
۱. شرکت همه افراد در این جشنواره آزاد است و هر شخص می‌تواند حداکثر ۱۰ اثر برای شرکت در جشنواره ارسال کند.
۲. عکس‌ها باید روی CD با اندازه حداقل ۳۰ سانتیمتر (ضلع کوچک) با فرمت JPEG یا TIFF ارسال شود.
۳. فایل عکس‌ها را با نام فامیل خود به حروف انگلیسی و شماره ردیف ۰۱ تا ۱۰ نامگذاری کنید، به عنوان مثال (Rahimi 1 ،Rahimi2)
۴. ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده است.
۵. درون CD یک فایل ذخیره کنید که حاوی اطلاعات ذیل باشد:
نام و نام خانوادگی، نام پدر، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، شماره تلفن و شماره همراه ، ایمیل و نیز عنوان عکس‌ها و تاریخ و محل عکسبرداری آنها به ترتیب شماره ردیف
۶. برگزار کننده حق استفاده از آثار پذیرفته را برای خود محفوظ می‌دارد و از این بابت مبلغ پانصدهزار ریال به ازای هر عکس پذیرفته شده به عکاس آن اعطا می‌کند.
۷. آثار پذیرفته نشده آنالوگ عودت داده می‌شود. CD آثار پذیرفته نشده عودت نمی‌شود و پس از داوری معدوم می‌شود.
۸. عکس‌هایی که بر خلاف آیین نامه و نیز عکس‌هایی که فاقد اطلاعات خواسته شده درباره عکاس و عکس‌ها ارسال شوند در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.
۹. ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین‌نامه جشنواره است. تصمیم درباره مسائل پیش بینی نشده در این آیین‌نامه برعهده شورای برگزاری است و به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرم ثبت‌نام و شرکت در مسابقه