سی سال ۲۲ بهمن در تهران به روایت تصویر
۱۳۸۶تا ۱۳۵۷
به مناسبت سیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) – بهمن ۱۳۸۷
برگزار کننده: معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

بیست و دوم بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگی و برای نسلهای آینده که همه آن ها ۲۲ بهمن را که روز غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند، بزرگ بشمارند روزی را که خدای تبارک و تعالی به ملت ما منت گذاشت که این ملت را یکپارچه کرد و ملت را غلبه داد.

"امام خمینی (ره) ۲۴/۱۱/۵۹"


بسم الله الرحمن الرحیم
ناگفته پیداست که آن چه نهال نوپای انقلاب اسلامی را در مقابل ۳ دهه تند باد حوادث و رخدادها و کینه دوزیهای دشمنان قسم خورده بیمه کرد، در کنار رهبری و ولایت فقیه، بینش دینی و اعتقاد اسلامی و تربیت علوی و حسینی آحاد مردم بود. تردیدی نیست که در این حوزه راهپیماییهای ۲۲ بهمن همواره فصل الخطابی به شمار می آید که هرساله با ویژگی ها و شرایط خاص برپاشده و موجد نشو و نمو و نشاط انقلابی نه تنها ایران، بلکه جهان معاصر شد. ودر این مسیر تهران ره مثابه ام القرا و پایتخت جمهوری اسلامی نقشی محوری و کلیدی را ایفا کرده و همواره حضور مردم این شهر و شکه راهپیماییهای آن معیار و مولفه مهمی در این حوزه به شمار آمده است.
معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد که به مناسبت سی امین سالروز انقلاب اسلامی و با هدف مستند سازی حضور دشمن شکن و شورانگیز مردم انقلابی و مومن تهران در راهپیماییهای روزهای ۲۲ بهمن و همچنین تشویق و حمایت از آفرینشهای هنرمندان عکاس که ذوق، تجربه و هنر خود را مصروف ثبت این لحظه های نورانی کرده اند، نمایشگاه و مسابقه عکس "تهران، تا انتها حضور" را برگزار نماید.
موضوع:
آثاری در این نمایشگاه پذیرفته می شود که با موضوع ها و مضامین مرتبط با جلوه های مختلف راهپیمایی های ۲۲ بهمن و حضور مردم تهران در دوره زمانی بهمن سال ۱۳۵۷ (که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گردید) و تداوم این حضور دل آگاهانه در ۳۰ بهار انقلاب اسلامی و راهپیماییهای ۲۲ بهمن تا سال ۱۳۸۶ و رخدادهای آن مرتبط باشد.
آخرین مهلت دریافت آثار: پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۷
تعداد و نوع آثار: محدودیتی از لحاظ تعداد و نوع آثار وجود ندارد و هر متقاضی می بایست آثار رنگی یا سیاه و سفید خود را(به صورت دیجیتال یا آنالوگ) بر اساس مقررات ذیل ارسال نماید.

شرایط :
۱- اندازه ضلع کوچک آثار حداقل ۲۴  سانتی متر تعیین شده است .
۲-آثار دیجیتال یا اسکن شده می بایست در ۲ فرمت TIF یا JPEG با رزولوشن ۳۰۰ دی پی آی و ابعاد ۳۰ x 40 سانتی متر ارسال شوند.
۳- همراه با آثاری که به صورت  CD ارایه می شود ،  می بایست یک نسخه پرینت  مطابق با نسخه اصلی ( سیاه و سفید یا رنگی) ارسال شده و پشت هر یک برچسب مربوطه الصاق شود.
۴- برروی هر CD نام و نام خانوادگی و هر عکس را درون CD  به ترتیب نام عکاس + عنوان عکس نامگذاری کنید.
۵- ستاد برگزاری،  ارسال کننده  را صاحب اثر می شناسد.
۶- ترتیب نمایش مجموعه عکسها مشخص گردد.
۷- عکسها نباید به صورت لوله شده و یا با  قاب و پاسپارتو ارسال گردند.
۸- کلیه آثار پس از خاتمه نمایشگاه بازگردانده می شود.
۹- اگر بنا به ضرورت موضوع یا مفهوم چند عکس در یک کادر ارائه شود (روی یک کاغذ چاپ و یا کنار یکدیگر چسبانده شود) به مثابه یک عکس تلقی می‌گردد.
۱۰- آثار می بایست کاملا" مستند بوده و از هرگونه دستکاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شده باشد.
۱۱- همراه با آثار جدول تقاضای شرکت را به طور کامل تکمیل و ارسال گردد.
۱۲-  برگزار کننده مجاز است که آثار نمایشگاه را تکثیر و در مکانهای مختلف به نمایش در آورد وهمچنین از آنها برای مقاصد انتشاراتی و تبلیغاتی استفاده نماید.
۱۵-  ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال ارسال نامطلوب و آسیبهای ناشی از پست را نمی‌پذیرد.
۱۶- ارسال آثار به منزله قبول مقررات است .
۱۷- تصمیم گیری در باره مسایل پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری است .
۱۸ – به آثاری که از کیفیت فنی مطلوب برخوردارنباشد و یا فاقد جدول تقاضای شرکت بوده ویا به صورت ناقص ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جوایز و امتیازات آثار پذیرفته شده:
۱- از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر ۲۰۰ اثر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می‌شود.
۲- از میان آثار انتخاب شده ۱۰ عکاس برتر انتخاب شده  و به هر یک ازایشان  علاوه بر لوح افتخار و یادمان نمایشگاه ، معادل مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.
۳- بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به نمایشگاه ،به  هریک از آثار انتخاب شده مبلغ یک میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
۵- به تمامی عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اعطا خواهد شد.
نشانی: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.iaram.ir مراجعه یا با  شماره تلفن ۲۲۰۲۷۷۰۰ تماس گرفته یا آثار خود را به نشانی زیر تحویل و یا از طریق پست ارسال نمایند:
تهران، خیابان ولیعصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش ، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵، موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، دبیرخانه نمایشگاه و مسابقه عکس تهران تا انتها حضور.