در آستانه‌ اربعین حسینی و در جریان برگزاری "نمایشگاه فرهنگ مناسبت‌های مذهبی" ، ۲۱ عکاس مشهدی ، ۴۰ قطعه از عکس‌های عاشورایی خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.
این نمایشگاه که از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ بین ساعات ۱۶ تا ۲۱ دایر است، تلاش دارد تا ضمن معرفی و بازشناسی انحرافات و خرافات وارد شده به مراسم و آیین‌های مذهبی، فرهنگ عزاداری و آیینی صحیح را ترویج کند، به‌همین منظور عکس‌های ارایه شده، با دقت و حساسیت از میان بیش از ۱۰۰۰ اثر ۴۵ عکاس انتخاب و به نمایش در آمده است تا تصویری ماندگار از سوگواری اصیل و بی‌پیرایه را عرضه کند.
امین ابراهیمی، محمد ادیبی، امیرمهدی اسدی، غلامرضا اسدی، محمود بازدار، رضا جلالی، سیدمجتبی خاتمی، صادق ذباح، سیدمحمدرضا ربانی، کامران رحمتیان، حمید شعفی‌زاده، محمدرضا عدالتیان فروتن، مهدی فروغی سبزوار، حسین کام‌شاد، علی‌رضا کرم‌زاده، علی کریمی رستگار، احسان مراغه‌چی، سیدمهدی مصباحی، سیده مریم موسوی، قدیر وقاری شورچه و مهدی وقاری شورچه، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
مدیریت و انتخاب عکس‌های این نمایشگاه را سیدمجتبی خاتمی عهده‌دار بوده و در حاشیهی برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌هایی از سوی "کانون عکس مشهد" در همان مکان برپا خواهد شد.
مکان برگزاری: مشهد، خیابان دانش‌گاه، بین کفایی و تقی‌آباد، مقابل انتقال خون.