891224_1.jpg

مجید سعیدی عکاس ایرانی آژانس گتی‌ایمیجز بخاطر مجموعه مستندی از قربانیان جنگ افغانستان نامزد جایزه کتاب عکس سال ۲۰۱۱ فوتو اویدنس (FotoEvidence) شد.
مجموعه عکس‌های مجید سعیدی با عنوان «قربانیان جنگ» در رقابتی فشرده با ۵ عکاس دیگر برای کسب این جایزه است. پائولو برونشتین آمریکایی بخاطر مجموعه‌ای از ۱۰ سال کار در افغانستان، خاویر آرسنیلاس اسپانیایی بخاطر مجموعهٔ «سیکاروس»، ویلیام دانیلفرانسوی بخاطر مجموعهٔ «لاله‌های محو»، لیزی سادین فرانسوی بخاطر مجموعهٔ «کودکان زندانی» و بونیفیس موانگی بخاطر مجموعهٔ «خشونت پلیس در کنیا» دیگر کاندیداهای دریافت این جایزه هستند.
هیات داوران فوتو اویدنس در سال ۲۰۱۱ بیش از ۶۰ مجموعه از ۴۱ کشور که کرامت انسانی را مورد توجه قرار داده بود، بررسی کرده بودند.
جایزه کتاب عکس سال، هرساله به یک مجموعه قوی مستند که نقض حقوق بشر، بی‌عدالتی آشکار، یا حمله به‌شان و منزلت انسانی را مورد توجه قرار داده باشد اعطا می‌شود.
مجموعه منتخب بصورت یک کتاب از سری کتابهای منتشر فوتو اویدنس منتشر خواهد شد. این سری کتاب‌ها به عکاسانی اختصاص یافته است که تعهد و شجاعت آنها سبب آگاهی در مورد بی‌عدالتی‌های اجتماعی می‌شود.
همچنین مجموعه‌های این عکاسان در پاییز ۲۰۱۱ در نمایشگاهی در نیویورک به نمایش گذاشته خواهند شد. علاوه بر این یک جایزه حمایتی برای تکمیل مجموعه‌هایی که متریال لازم برای انتشار کتاب را ندارند اعطا می‌شود.