عصرانه پایانی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

پرونده سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با برگزاری یک مراسم عصرانه دوستانه با حضور برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این رویداد ۲۰ بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران بسته شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن عکس ایران، سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که از پنجم بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شده بود، به کار خود پایان داد. مراسم اختتامیه این دوسالانه ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه، ۲۰ بهمن در کافه موزه هنرهای معاصر تهران برپا شد. این مراسم دوستانه با حضور مسعود زنده روح کرمانی رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران، اعضای هیات مدیره انجمن، اسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران و جامعه عکاسی ایران برگزار شد. 

برگزارکنندگان، دست اندرکاران و علاقه مندان عکاسی در بخشی از این مراسم در مورد این دوره و تاثیر برگزاری دوسالانه در پیوند جامعه عکاسی صحبت کردند. زنده روح نیز در ادامه مراسم با شرح برنامه‌ها و جزئیاتی که در این دوره روی داد، به این موضوع اشاره کرد که برای اولین‌بار برگزاری دوسالانه عکس ایران برعهده انجمن عکاسان سپرده شد و عکاسان، عهده‌دار امور تخصصی خود شدند. او هرچند این مسئله را لازمه مشارکت بیشتر انجمن‌های تخصصی در برگزاری دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های مربوط به خودشان دانست اما گفت تا زمانی که بودجه مالی چنین برنامه‌هایی در اختیار مرکز هنرهای تجسمی و دولت است، عملا انجمن‌ها نمی‌توانند به صورت مستقل دوسالانه‌هایشان را برگزار کنند. 

رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان اظهار کرد: «سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با وجود آنکه به انجمن‌ سپرده شده اما هنوز آیین نامه مدیریتی برای اجرای آن پیش بینی نشده است.» 

او با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه حرف‌هایش را ویرایش کرده، اما در برنامه اختتامیه قصد دارد، صحبت‌هایش را بدون ویرایش بیان کند، افزود: «خیلی دوست دارم سیزدهمین دوسالانه عکس به چالش کشیده و برای آینده خطی طولی ایجاد شود. متاسفانه دیوار تجسمی نداریم و به دنبال آن نقد تجسمی نیز نداریم که به همین دلیل نقدهای ضعیفی می‌بینیم.» 

او سپس به کمبود اطلاعات تخصصی از سوی برخی رسانه‌ها اشاره کرد: «برخی رسانه‌ها که از نظر سواد عکاسی و هنری در سطح ضعیفی هستند، مطالبی منتشر کردند که به وضوح نشان دهنده فقر سواد هنری آن‌ها در عکاسی است. البته این حرکت آن‌ها باعث بهتر و بیشتر دیده شدن دوسالانه شد.» 

 زنده روح همچنین برگزاری پنج روز نشست تخصصی عکس را در طول برگزاری دوسالانه را از جمله برنامه‌های موفق این دوره ارزیابی کرد و عنوان کرد: «درطول مدت برگزاری این دوسالانه شاهد حضور افرادی در موزه بودیم که شاید ۱۰ سال با موزه قهر بودند هرچند رسیدن به این موضوع و اتفاقاتی مانند این‌ها نبود.» 

اسماعیل عباسی نیز در ادامه گفت: «امیدواریم از چنین رویدادهایی استقبال شود. متاسفانه برخی هنرمندان از این حرکت‌ها فاصله گرفته‌اند و به همین دلیل امیدوارم هنرمندان همیشه در کنار هم باشند.» 

علی قلمسیاه که دبیری دوره‌های اول دوسالانه را برعهده داشت، حضور در این مراسم را موجب شادمانی و جوانی دانست و اظهار خوشحالی کرد که جوانان قبلی و جدید همچنان فعالیت می‌کنند. 

در ادامه برنامه مدال و گواهی شرکت در سیزدهمین دوره دوسالانه به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا شد.

نویسنده


ارسال نظر

در پاسخ به نظر زیر :

مطالب مرتبط

تازه‌های عکاسی

وبلاگ در سایت عکاسی

وبلاگ و فتوبلاگ

انجمن‌های عکاسی

سایت عکاسی

سایت عکاسان ایرانی

فروشگاه کتاب عکاسی

  • تاریخ عکاسی
  • مجموعه عکس چیست؟
  • عکاس؛ استودیو
  • حرفه: هنرمند شماره ۶۷
  • بوشهر ۱۳۸۵-۱۳۵۳
  • تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ
  • ترکیب بندی در عکاسی - لوری اکسل
  • ترکیب بندی در عکاسی - دیوید پرکل
  • مرجع کامل آموزش نرم افزار لایت روم
  • آنگاه - شماره ۵
  • شورشیان هنر قرن بیستم
  • کادربندی درعکاسی
  • مبادی سواد بصری - مترجم: مسعود سپهر
  • نقد عکس
  • پامنار
  • انزلی
  • باران شغال
  • دیده و درون
  • عکاسی مستند
  • شیب تند عصر پنج‌شنبه
  • نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران - ۲ جلدی
  • تحولات تصویری هنر ایران: بررسی انتقادی
  • عکاسی دیجیتال - نشر دوژه
  • نگاهم کن! خیالم کن!
  • در جهت عکس
  • عکس و دیدن عکس
  • گذر امروزی در طهران دیروزی
  • نقوش آهنی
  • عمامه داران
  • جام تهی
Powered by Practicalidea