چندی پیش تعدادی از عکاسان با سابقه تبلیغاتی ایران به پیشنهاد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، تلاشهایی برای تشکیل انجمن صنفی عکاسان صنعتی- تبلیغاتی ایران صورت دادند و در این راستا جلساتی برای بررسی کارشناسانه این اقدام، در محل معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شد. داریوش کیانی (عکاس و یکی از اعضای گروه کارشناسی) در این باره گفت:
این جلسات با حضور ۱۵ نفر از عکاسان مطرح در این صنف تشکیل شده است، البته جای تعدادی از اساتید این صنف در این جلسات خالی بود. سعی شده بود افراد در دسترس و عکاسانی که از استانداردهای مورد نظر برخوردار هستند در این جمع حضور داشته باشند. حتما در زمان برپایی انجمن ، دیگر افراد محق و باسابقه نیز به این جمع اضافه خواهند شد. تا به حال دو جلسه کارشناسی تشکیل شده و پیش نویس اساسنامه آن تهیه شده است و این انجمن در مرحله ثبت اساسنامه قرار دارد که فربد حقی- بهنام منادی زاده و یدا..ولی‌زاده برای پیگیری مراحل ثبت و تصویب آن داوطلب شده‌اند. سپس طبق شرایط و ضوابطی که کمیته فنی تعیین می‌شود، این انجمن شروع به عضوگیری خواهد کرد. البته تشکیل این انجمن هنوز نقایصی دارد و نیاز به بررسی‌ گسترده‌تری وجود دارد.
کیانی در مورد اهداف این انجمن توضیح داد: این انجمن سعی دارد به نوعی عکاسی صنعتی- تبلیغاتی را در ایران نهادینه کند، عمده‌ترین اهداف این انجمن ابتدا بحث فرهنگ سازی و معرفی اصولی این حرفه در سطح جامعه و صاحبان سرمایه و صنایع و در بخش دیگر روی مساله آموزش تاکید دارد (از طریق ارتباط گسترده‌تر با دانشگاهها و موسسات آموزشی).
لازم به توضیح است که همزمان با برپایی این انجمن که طبق برنامه، دی ماه ۸۳ خواهد بود، نمایشگاهی از آثارعکاسان صنعتی- تبلیغاتی برگزار خواهد شد که فراخوان و اطلاعات بیشتر در مورد آن متعاقبا" اعلام خواهد شد.