«سایت عکاسی» مجموعه ۶ کتاب‌ عکس «عباس کیارستمی» را به مدت محدود با ۷ درصد تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور عرضه می‌کند.

   «مجموعه عکس‌ها»، «سفید برفی»، «دیوار»، «کلاغها و درختها»، «پنجره رو به حیات» و «در‌ها و یاد‌ها» عناوین کتاب‌هایی است که در این مجموعه قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه را با تخفیف ویژه هم اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور با ارسال رایگان تحویل بگیرند.

   «عباس کیارستمی» متولد تیرماه ۱۳۱۹ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی رشته «نقاشی» از دانشگاه تهران بود. او فیلمسازی را از اواخر دهه ۱۳۴۰ آغاز کرد و تبدیل به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارگردانان جهان شد. فیلم‌های او با استقبال زیادی از سوی منتقدین و جشنواره‌های معتبر روبرو شدند و جوایز بسیاری برای سینمای ایران به ارمغان آورد که از آن جمله می‌توان به نخل طلای جشنواره کن برای فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ اشاره کرد. نام او بارها از سوی منابع معتبر در فهرست مهمترین کارگردانان تاریخ سینما قرار گرفته است. عباس کیارستمی که در عرصه‌ی عکاسی نیز فعال بود، عکس‌هایش بارها در حراجی‌های داخلی و خارجی به فروش رفته است. این هنرمند مطرح ایرانی، پس از تحمل یک دوره بیماری گوارشی سرانجام عصر دوشنبه ۱۴ تیرماه ۹۵ در پاریس درگذشت.  

   منتخبی از ۳۰ سال عکاسی زنده‌یاد عباس کیارستمی با عنوان «چهار فصل» زمستان گذشته در گالری «بوم» به نمایش درآمده بود که با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به درخواست‌های جامعه هنری، از ۲۱ تیرماه سال جاری مجددا در گالری بوم به نمایش درآمده‌ است.

مجموعه عکس‌ها (۱۳۷۹)
   «مجموعه عکس‌ها»ی عباس کیارستمی که در سال ۱۳۷۹ از سوی انتشارات «هنر ایران» منتشر شد، گزیده‌ای است از مجموعه‌ای بزرگتر که همزمان با فیلم «باد ما را با خود خواهد برد» در کردستان توسط «عباس کیارستمی» تصویربرداری شده‌ است. به اعتقاد ناشر، در این عکس‌ها، «کیارستمی» به جای ثبت طبیعت در عکس‌های خود، به تفسیر طبیعت دست زده‌ است. به بیانی دیگر، در این عکس‌ها ما نه از دریچه‌ی چشمی دوربین عکاسی، بلکه از دیدگاه روح حساس یک هنرمند نقاش به نظاره‌ی جهان طبیعی می‌نشینیم.

سفیدبرفی (۱۳۸۴)
   کتاب «سفید‌برفی» که در سال ۱۳۸۴ از سوی نشر «نظر» روانه‌ی بازار نشر شد، دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از عکس‌های سفید و سیاه عباس کیارستمی است که در طول‌ سال‌های متوالی از سفرهایش در جاده‌های ایران در روزهای برفی عکاسی شده‌ است. درخت‌ها در این مجموعه همچنان از دغدغه‌های این هنرمند به شمار می‌روند. پیش از انتشار این کتاب نیز، ۵۰ قطعه از عکس‌های این مجموعه با همین عنوان در گالری راه‌ابریشم و موزه هنرمدرن نیویورک به نمایش گذاشته‌ شده بودند.

کلاغ‌ها و درخت‌ها (۱۳۸۷)
   «کلاغها و درختها» که در سال ۱۳۸۷ روانه‌ی بازار نشر شد، دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از عکس‌های عباس کیارستمی با موضوع درخت و کلاغ است که این هنرمند در یک مقطع زمانی خاص، این مجموعه را در کاخ سعدآباد عکاسی کرده‌ است. کلاغ‌ها در عکس‌های این مجموعه از جایگاه ثابتی برخوردار هستند. برخلاف بسیاری از عکاسان که کلاغ‌ها را درقاب‌هایی که درحال پرواز و یا بر روی سیم خاردار یا تارهای سیم برق به تصویر کشیده‌اند، کیارستمی در این مجموعه از کلاغ‌ها به عنوان عنصر ثابت و ساکنی در قاب تصویر بهره برده است که گاه در مقابل عظمت درخت بسیار خرد و کوچک نیز جلوه می‌کنند.

   علیرضا سمیع‌آذر در مقدمه‌ی این کتاب نوشته‌است: «کیارستمی هرگز برای به نمایش گذاشتن کلاغ‌ها دراین تصاویر به نقاط طلایی تصویر توجه نکرده و حتی از بازی‌هایی که یک عکاس ممکن است با نور کند، بهره‌ای نبرده است، اما اگر قرار باشد برای این مجموعه همچون سایر مجموعه‌های عباس کیارستمی عنوانی انتخاب کنیم، بی‌شک این عنوان کلاغ خواهد بود.»

دیوار (۱۳۹۰)
   «دیوار» نیز عنوان دیگری از کتاب‌های عباس کیارستمی است که در سال ۱۳۸۹ منتشر و نمایشگاهی از آثار منتشر شده در این کتاب در سال ۱۳۹۰ در گالری ۱۰ برگزار شد. «دیوار»های کیارستمی، قاب های تصویری هستند که یک پنجره قدیمی، سایه‌های درختان تازه جوانه زده و یا یک گلدان نشسته پای دیوار را به زیباترین وجه به مخاطب نشان می‌دهد. 

   وی با نگاه هنرمندانه و با بازی با قاب دوربین، فرم و نور، از شاخه‌ آویزان بر دیوار، حتی از گچ‌ها و رنگ‌های ریخته و فرسوده یک دیوار، تصویری همانند تابلوی نقاشی ارائه کرده است.

پنجره‌ای رو به حیات (۱۳۹۲)
   فضاهایی که کیارستمی در کتاب «پنجره‌ای رو به حیات» عکاسی کرده، بیشتر روستاهای فراموش شده و یا مناطق دورافتاده‌ای هستند که کمتر شاهد حضور آدم‌ها در آن هستیم، هرچند که ردپای آن‌ها در عکس‌ها به چشم می‌خورد. کیارستمی برای رسیدن به این فضا در عکس‌هایش به بهترین شکل ممکن از امکانات دوربین دیجتال و تکنیک‌های عکاسی بهره گرفته است.

   ۱۲ قظعه از مجموعه عکس‌های این کتاب، اردیبهشت ۱۳۸۸ در گالری گلستان به نمایش گذاشته شدند. کتاب عکس این مجموعه هم در سال ۱۳۹۲ از سوی نشر «نظر» منتشر شد.

درها و یاد‌ها (۱۳۹۴)
   این کتاب شامل عکس‌های او از در‌هایی است که نه از آن صورتک‌ها و نقوش برجسته خبری هست، نه از آن تاج‌های گل اثری. نه نقش سرشیر بر سردرش نمایان است و نه کنده کاری‌های پرتکلف استادانه و موجودات اساطیری بر آن‌ها پیداست. درهای کیارستمی همه درهایی کهنه‌اند، درهایی خسته و خراب، فرسوده‌ی زمان و سوده‌ی سالیان؛ رنگ باخته و طبله و تاول زده، پوسته پوسته از هزار جرقه‌ی نادیدنی.