برای اولین بار شرکت ادوبی قبل از عرضه رسمی فتوشاپ، نسخه بتا آن را به طور رایگان برای دانلود عمومی ارائه نمود. این که چرا این بار ادوبی این روش را انتخاب نموده است، مشخص نیست اما احتمالا پس خوراند های مناسبی که پس از عرضه نسخه بتا Lightroom دریافت داشته است، در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
نسخه آزمایشی Photoshop CS3 بزودی ( احتمالا از تاریخ جمعه ۲۴ آذر) از طریق سایت ادوبی قابل دانلود است. حجم این فایل برای کاربران ویندوز ۳۵۵ مگابایت است. به گفته ادوبی این نسخه آزمایشی در زمان عرضه رسمی فتوشاپ CS3 در بهار ۲۰۰۷ غیر فعال خواهد شد و البته برای کاربرانی که شماره سریال معتبری برای نسخه های پیشین نیز نداشته باشند، در عرض چند روز غیر فعال خواهد شد.


نیازهای سیستمی برای اجرای Photoshop CS3 نسخه بتا:

Intel® Xeon® , Xeon Dual, Centrino® , Pentium® ۴ processor,
Microsoft Windows XP with Service Pack 2 or higher, Microsoft Windows Vista
۵۱۲ MB RAM
۱۰۲۴×۷۶۹ resolution screen


مشخصات جدید Photoshop CS3 برای عکاسی دیجیتال

۱- رابط کاربری جدید:

شاید یکی از مهمترین تغییرات نسخه جدید همین تغییراتی باشد که در رابط کاربری رخ داده است. نکته مهم در این تغییر آن است که این رابط کاربری جدید قابلیت فراوانی دارد تا برای نیازهای هر فرد، شخصی شود. نوار ابزارها یک ستونی شده اند، احتمالا به این دلیل که این روزها اکثر افراد از نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند. پلتهای مختلف میتوانند به صورت docking یا tabbed در صفحه مرتب شوند تا فضای بیشتری همزمان با دسترسی به ابزارهای مختلف در دسترس کاربر باشد.

۲- ابزار Quick select


این ابزار انتخاب جدید، پس از ابزار extract ( که در نسخه های قبلی برای انتخاب دقیق دور موضوعات پیچیده کاربرد داشت) شاید یک انقلاب جدید در ابزارهای انتخاب باشد. هم دقیق است و هم ساده و هم واقعا کار میکند و میتواند دور موضوعات پیچیده انتخابهای دقیقی انجام دهد. مشخصه جدید دیگر پلت Refine Edges floating است که کنترل بی نظیری در زمان این گونه انتخابها به کاربر می دهد تا نتیجه کار را مشاهده و آن را کنترل نماید.

۳- ابزار Curve جدید: