amiri2.jpg

نمایشگاه عکس امیر امیری با عنوان «پرده آخر» از ۱۱ دی، ساعت ۱۷ در خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه ۹۰ عکس سیاه و سفید و رنگی در اندازه‌های ۷۰×۵۰ و ۷۰×۷۰ (دیجیتال و آنالوگ) نمایش داده می‌شود.
امیری درباره این نمایشگاه گفت: «پرده آخر» حاصل ۱۰ سال تجربه من در عکاسی تئاتر است. من از سال ۷۶ تا ۸۶ از ۵۰۰ نمایش در تمام فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی تئاتر کشور عکاسی کرده‌ام که حاصل آن‌ها (۹۰ عکس) برای اولین‌بار به صورت انفرادی در نمایشگاهی نشان داده می‌شود.
این عکاس در پاسخ به این سئوال که چرا حوزه تئاتر را برای فعالیت عکاسی انتخاب کرده است؛ گفت: من از سال ۷۷ تا ۷۹ فعالیت تئاتری داشته‌ام و از همان زمان به خاطر نزدیکی تئاتر به فضای عکاسی آتلیه‌ای و نورپردازی استدیویی به آن علاقه‌مند شدم.
امیر امیری متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌سازی و کارگردانی ست. او عکاسی را به صورت آزاد و تجربی فرا گرفته از سال ۷۵ فعالیت حرفه‌ای را شروع کرده است. این عکاس در کارنامه خود سابقه ۹ سال فعالیت مطبوعاتی در حوزه عکس دارد و به صورت تخصصی نورپردازی و عکاسی پرتره می‌کند. امیری تا به حال ۵ نمایشگاه انفرادی داشته و در ۶ نمایشگاه گروهی نیز شرکت کرده است. وی همچنین در این حوزه دو کتاب آماده چاپ دارد. اولی کتاب تحقیق و پژوهش در زمینه عکاسی پرتره و نورپردازی‌ست که سال آینده به چاپ می‌رسد و دومی پرتره‌های نوازندگان تار و سه‌تار در ایران است.
نمایشگاه «پرده آخر» تا ۲۰ دی ادامه خواهد داشت.

خانه عکاسان ایران: خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، حوزه هنری.
ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۹ و پنجشنبه ۹ الی ۱۲.