کمیتهٔ انتخاب اساتید بین‌المللی هنر و فرهنگ (WMOC) کره‌جنوبی، امسال افشین شاهرودی را بعنوانWorld Master در رشتهٔ عکاسی، به نمایندگی از ایران، تایید و معرفی کرد.
این NGO بین‌المللی که در سئول مستقر است هر سال افرادی را از میان اهالی رشته‌های مختلف فرهنگ و هنر در سراسر جهان بعنوان استاد بین‌المللی برمی‌گزیند. + کاندیداهای دریافت این عنوان ابتدا توسط بخش فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی یا شوراهای فرهنگی هر کشور که در سئول نمایندگی دارند به وزارت خارجهٔ کره‌جنوبی معرفی می‌شوند و پس از تایید این وزارتخانه، کمیتهٔ WMOC با بررسی سوابق و فعالیت‌های نامزدهای معرفی شده اقدام به معرفی آن‌ها بعنوان استادان بین‌المللی در آن رشته به نمایندگی از کشور متبوعشان می‌نماید. دولت‌ها و نهادهای فرهنگی باید این افراد را از بین کسانی انتخاب کنند که در طول دوران کاری خود توانسته باشند با آثارشان گوشه‌ای از فرهنگ و هنر بومی کشورشان را به جهان معرفی کنند.
شایان ذکر است که برای گزینش امسال، موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری سفارت ایران در سئول هنرمندانی در رشته‌های مختلف را معرفی نموده بود که شش نفر از آن‌ها مورد تایید قرار گرفتند و بدین ترتیب علاوه بر افشین شاهرودی در رشتهٔ عکاسی، فرشید مثقالی و قباد شیوا در بخش گرافیک، محمد سلحشور در خوشنویسی و عباس جمالپور و محمدباقر آقامیری در رشتهٔ نگارگری هم با تایید کمیتهٔ یادشده به دریافت این عنوان نائل آمدند. تاکنون ۱۸۰ هنرمند از ۵۶ کشور دنیا از سوی این کمیته بعنوان استاد جهانی جهت همکاری در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی بین‌المللی، که زیرنظر کمیتهٔ WMOC برگزار می‌شود، انتخاب و معرفی شده‌اند.