همزمان با رونمایی کتاب «۲۲۸»، نمایشگاهی از آثار ۲۲۸ عکاس از جمعه یکم تیرماه در گالری راه ابریشم-پارک لاله روی دیوار می‌رود و تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.

کتاب و نمایشگاه پیش رو، منتخبی از بهترین آثار عکاسان ایرانی است که طی دو سال گذشته در صفحه‌ی اینستاگرام مجله‌ی عکاسی به صورت مجازی منتشر شده‌اند.

انتخاب آثار این نمایشگاه بر عهده‌ی سیوا شهباز و الناز امینی بوده و به گفته‌ی برگزارکنندگان سعی شده است آثار برگزیده دربرگیرنده‌ی ‌نگاه فردی طیف وسیعی از عکاسان ایرانی باشد و حتی‌المقدور شمایی کلی از عکاسی امروز و عرصه‌ی انتشار مجازی انتشار آن‌ها در فضای اینستاگرام را عرضه کند.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب «۲۲۸» آمده:
«توسعه فناوری اطلاعات و قدم‌نهادن در عصر تحول‌گرایی، راه و روش بشر را در ثبت و ضبط تاریخ تغییر داده و نوآوری‌های رسانه‌ای متقارن با انقلاب صنعتی هزاره سوم، ضمن تغییر پارادایم‌های ارتباطی، زمینه ظهور انسانی جدید را ایجاب کرده‌اند.
بشر در جریان نوگرایی و پسامدرنیسم، نه‌تنها با انسان سنتی که با انسان قرن بیست‌ویکمی هم فاصله گرفته و ماهیتی آنلاین و مجازی را در تعامل با رسانه‌های امروزی تجربه می‌کند. انسانی که با عبور از چارچوب‌های مادی، موجودیت و احساسات خود را نیز مجازی‌شده می‌بیند، ولی بودنش منوط به تداوم خویش در رسانه است و به‌محض فصل این پیوند خود را گم خواهد کرد و هویتش باطل می‌شود.
بشر امروزی در تقابل با «زمان»، شکست‌خورده است و مانند عکس‌های اینستاگرامی بر محور «شتاب گرایی» و در لحظه عمل می‌کند. چه‌بسا جاذبه‌های اولیه در شبکه‌های اجتماعی جملگی دولت مستعجل هستند و به‌سرعت غرق در گرداب اطلاعات و نگاه‌های بی‌علاقه می‌شوند. بدین‌جهت نمود هنر بر دیوارهای دیجیتالی به‌هیچ‌وجه با هنر آویزان بر دیوار گالری‌ها برابری نمی‌کند، چه در نوع مخاطب و چه در ارزش و اهمیت نگاه وی!»

گشایش: جمعه ۱ تیر ماه، ساعت ۱۶ الی ۲۰
بازدید: هر روز هفته، به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۱۶ الی ۲۰
نمایشگاه تا ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.
گالری راه‌ابریشم: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر