گالری لاله با هدف توجه به نقش حیاتی آب و بحران‌های ناشی از آن، نمایشگاه (آب) را برگزار می‎کند. این نمایشگاه حاوی آثاری در قالب‌های: فتوآرت، ویدئو، چیدمان، صدا، چاپ دستی و نقاشی از ۱۶ هنرمند معاصر است و سعی دارد تا مسئولیت و مشارکت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران‌های زیست محیطی به اشتراک گذارد. هنرمندان در آثار خود، با نگاهی متنوع، بحران کم آبی و خشکسالی را با رویکردی مفهومی به چالش کشیده‌اند.

آب در طول تاریخ، احترام و جایگاه خاصی داشته و در شکل گیری و پایداری بیشتر تمدن‌های بزرگ جهان پر اهمیت و تعیین کننده بوده است. حیات تمدن‌ها در اطراف آب‌ها به گسترش کشاورزی، بازرگانی، معماری، حمل و نقل و … انجامیده است. آب در ایران نیز بر اساس باورها و اعتقادات مردم همچون کیمیا مقام ویژه‌ای داشته است و حیات انسانی و پیدایش جوامع در مجاورت آب‌ها بوده است. تغییرات آب و هوای جهان در قرن اخیر که منجر به افزایش دما، کاهش میزان بارش‌های جوی و بروز خشکسالی‌های زیادی به ویژه در ایران شده است، می‌رود تا بحران‌های جدی آبی و زیست محیطی را رقم زند. امروزه مشکلاتی پیش روی ما قرار دارد که ناشی از مصرف بی رویه و نادرست منابع آب است. برای گذار از این بحران، تلاش تمامی افراد جامعه برای کاهش میزان آلودگی آب و مصرف بهینه آن بسیار پر اهمیت و ضروری است.

آثار این نمایشگاه به انتخاب جلال‌الدین مشمولی گردآوری شده و آثاری از کوروش ادیم، مهدی مقیم نژاد، مجید کورنگ بهشتی، اسماعیل قنبری، امیر علیمی، محمود مکتبی، حمیدرضا قیاسی، امید هاشمی، هوفر حقیقی، سیاوش امیری راد، فرزانه فاضلی، فاطمه شفیعی، فرانک فریدونی، محمد حبیبی، شایگان ادیم در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

گشایش: جمعه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید: تا ۱۸ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه تا ساعت ۱۳، به جز ایام تعطیل
نگارخانه لاله: خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله – ۸۸۹۶۰۴۹۲