نمایشگاه عکس‌های اشکان دانشمند به‌همراه رونمایی از کتاب با عنوان «آستانه» از روز جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ در گالری راه ابریشم پذیرای علاقه‌مندان است.

در معرفی این نمایشگاه به قلم اشکان دانشمند آمده است:

«اگر طبیعت را «آنچه بدون دخالت بشر شکل گرفته است» فرض کنیم، با در نظر گرفتن این واقعیت که هیچ نقطه‌ای بر روی زمین نیست که از این دخالت در امان مانده باشد، باید اعتراف کرد که مفهومی تحت عنوان طبیعت وجود ندارد. اما واضح است که رها کردن این مفهوم واکنشی افراطی به این اوضاع خواهد بود. فعالیت‌های بشر بخشی از جهان طبیعی اند، اگرچه در تعریف عام، این فعالیت‌ها در تقابل با طبیعت معنا پیدا می‌کنند. در این معنا، دور از انتظار نیست که خارج شدن از فضای شهری در یک روز تعطیل را به مثابه ورود به «طبیعت» تلقی کنیم.

عناصری دال بر حضور انسان در طبیعت وجود داشته و دارند، هر چند در گذشته می‌توانستیم تناسب بیشتری بین محیط زندگی‌مان با طبیعت مشاهده کنیم. آنچه که به نظر می‌رسد این تناسب را برهم زده، ظواهری از به‌روزشدگی‌ست که در حال درنوردیدن فضای خارج از شهرهاست. نمی‌خواهم از جایگاه یک فعال محیط زیست به موضوع نگاه کنم. هدف این مجموعه نشان دادن طبیعت، همراه با تمامی تأثیراتیست که بر آن گذاشته‌ایم. تأثیراتی که تصویر متفاوتی از عصر حاضر پیش روی ما قرار می‌دهد؛ حتی اگر دوربین را به سمتی خالی از این تأثیرات بچرخانیم. تمامی عکس‌ها بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ و در شعاع ۲۰۰ کیلومتری تهران گرفته شده‌اند.»

این نمایشگاه تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ برقرار است.

نمایشگاه عکس «آستانه»
۲ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲
ساعات بازدید: ۱۶ تا ۲۰
افتتاحیه: جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ (نشست درباره نشر توالی و این نمایشگاه)
نشانی: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنو آجر، گالری راه ابریشم – نقشه
تلفن: ۸۸۹۷۷۱۴۸
گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.